Suoramarkkinointi

Saavuta tuloksia nopeasti

Suoramarkkinointi on mainio keino saavuttaa tuloksia nopeasti. Se sopii erinomaisesti niin pienempiin kuin suurempiinkin kampanjoihin. Suoramarkkinoinnin avulla pienemmätkin toimijat saavat viestinsä konkreettisesti ja käsiintuntuvasti perille asiakaskunnalleen, painetun suoran avulla tavoitat oikeat ihmiset oikeaan aikaan eikä viestisi huku digitaalisten viestien tulvaan. Kotiin ja työpaikalle jaettuihin, paperille painettuihin mainoksiin suhtaudutaan tutkitusti myönteisemmin kuin muihin mainosmuotoihin. PPD:n ammattilaisten avulla saat käyttöösi kaiken mitä tarvitset tuloksellisen suoramarkkinoinnin tekemiseen: Suunnittelun, painopalvelut, osoitteellisen ja osoitteettoman jakelun sekä kohderyhmät.

 

Suora on yksi huomatuimpia ja luetuimpia medioita. 85 % suomalaisista on kiinnostunut saamaan kotiinsa paperille painettua suoramainontaa. Keskimäärin puolet 15-69-vuotiaista seuraa osoitteetonta suoramainontaa, eli lähes 4 miljoonaa kuluttajaa viikoittain. Muihin mainosvälineisiin verrattuna suora jättää parhaiten pysyvän muistijäljen ja aktivoi toimimaan. Suora näkyy välittömästi tuloksessa. (SSM 2020)

 

Osoitteellisella suoralla tavoitat juuri oikeat ihmiset ja yritykset

Osoitteellinen suora mahdollistaa viestintäsi kohdistamisen juuri oikeille ihmisille. Kohderyhmä voidaan poimia useista eri datalähteistä lukuisten eri tietojen pohjalta tavoitteletpa sitten yrityspäättäjiä tai kuluttaja. Osoitteellisella suoramainonnalla tavoitat niin nykyiset kuin uudetkin asiakkaasi erittäin tehokkaasti ja tarkan kohdennuksen ansiosta voit puhutella heitä henkilökohtaisesti sekä saada parhaan mahdollisen huomioarvon viestillesi. Osoitteellisella suoralla tavoitat jopa 98% 18-80-vuotiaista suomalaisista.

Osoitteettomalla suoralla voit viestiä edullisesti suurille ihmisjoukoille koko maassa tai valitsemillasi alueilla

Osoitteeton suoramainonta on oikea valinta, jos haluat tavoittaa kotitaloudet tai yritykset koko maassa tai tietyillä alueilla. Jakeluun voi valita kohderyhmäksi joko kaikki kotitaloudet tai voit kohdentaa jakelun oikealle kohderyhmälle. Pienin jakelualue on yksittäinen jakelupiiri, joka on usein noin korttelin kokoinen. Lisäksi jakelu voidaan kohdentaa esimerkiksi asuintyypin mukaan pien- tai kerrostalotalouksiin. PPD:n ammattilaiset auttavat jakelualueen suunnittelussa ja valinnassa.

”Yli 80% tutustuukin heille jaettuun suoramainontaan ja yli puolelle suoramainonnasta on hyötyä arjen hankinnoissa tai suunniteltaessa perheen hankintoja. Suoramainokset muistetaan paremmin ja pidempään kuin perinteiset lehti-ilmoitukset” (SSM 2020). Suoramainonnan avulla nettikaupat kuin kivijalkaliikkeetkin saavat viestittyä tarjontansa kuluttajille.

 

Monipuolinen

Suoramarkkinoinnissa toteutustapoja on monia. Paperi antaa lukuisia mahdollisuuksia toteutukseen ja sitä ei palstamillit tai sekunnit rajoita. Vain luovuus asettaa rajoitteita. Jaettava tuote voi olla oikeastaan mitä vaan pienen lehtisen ja suuren katalogin väliltä, kunhan se mahtuu luukusta sisään. Tuotteessa voi olla itserepäisykuponkeja, liitteitä, personoituja osia, tuotenäytteitä tai vaihtuvia sivuja. Papereissa vaihtoehtoja on lukuisia lähtien ohuemmasta sanomalehtipaperista aina paksumpiin ja näyttävämpiin vaihtoehtoihin. PPD:n ammattilaiset avustavat materiaalien- ja formaattien valinnoissa jotta saat kampanjasi toteutettua helposti ja kustannustehokkaasti.

 

Digitaalinen suoramarkkinointi tehostaa printtisuoran tehoa

Digitaalinen suoramarkkinointi vie viestisi sähköisiin kanaviin. Sähköisen suoramarkkinoinnin avulla voit tavoittaa nykyiset ja uudet asiakkaasi sähköpostilla tai lähettää heille markkinointia vaikkapa tekstiviestillä. PPD:n ammattilaisten avulla otat sähköisenkin markkinoinnin haltuun aina kohderyhmien hankinnasta toteutukseen asti. Sähköinen suoramarkkinointi on myös erinomainen tehoste printtisuoralle.

 

OTA YHTEYTTÄ

Painotalo Plus Digitalin ammattilaisten avulla saat suoramarkkinoinnin palvelut aina luovasta suunnittelusta toteutukseen ja jakeluun saakka. Ota heti yhteyttä niin aloitetaan yhdessä sinun menestystarinasi suunnitteleminen.

Lue myös: Suoramarkkinoinnilla tehdään välittäjiä tutuksi