PPD auttoi katufestaria tapahtumamarkkinoinnissa

PPD on muutakin kuin painotalo. Saman katon alta löytyy runsaasti apua tapahtuman kokonaismarkkinointiin, muuhunkin kuin painotöihin. Tämän huomasi myös lahtelaisen Club Chicagon omistaja Kai Tiilinen ryhtyessään järjestämään ravintolan kymmenvuotisjuhlan kunniaksi 25.5. pidettäviä O-HO-katufestivaaleja.

Club Chicagon omistaja Kai Tiilinen päätti järjestää ravintolan juhlavuoden kunniaksi kunnon tapahtuman. Tiilinen oli jo useamman vuoden ajan halunnut järjestää katufestivaalit ja tänä vuonna hän sai tapahtumaan tarvittavat luvat. Kuin tilauksesta, myös O-HO-katufestivaalien pääesiintyjällä on juhlavuosi. 69Eyes juhlistaa katufestareilla bändin 30-vuotisjuhlaa.

–Sitä paitsi ravintolaliiketoiminnan täytyy vastata myös kuluttajien muuttuviin toiveisiin ja tällainen elämyksellinen tapahtuma virkistää mukavasti Lahden yöelämää, kertoo Tiilinen, kun häneltä kysytään syitä tapahtuman järjestämiseen.

Katufestivaalien järjestäminen vaatii melkoisen ponnistuksen jo pelkästään lupien osalta, markkinoinnista puhumattakaan. PPD:n Hanna Vihervuori oli Tiiliselle tuttu jo ennestään, joten soitto PPD:lle oli luonteva valinta. PPD:n kautta Tiilinen sai kätevästi kaiken tarvittavan tuen tapahtuman markkinointiin aina tapahtuman graafisen ilmeen suunnittelusta, pääsylippujen ja banderollien painamisesta sosiaalisen median ja Big Screen –markkinointiin.

–Minulle tuli yllätyksenä, kuinka paljon ja kuinka pitkällä aikavälillä markkinointia tällaista yhtä tapahtumaan varten tarvitaan, sanoo Tiilinen.

Tiilinen tuumii, että PPD:n kanssa markkinointityö on sujunut kuin tanssi. Kokonaisuutena tapahtuman järjestäminen on ollut hieno oppimiskokemus.

–Odotan mielenkiinnolla tietoa, kuinka hyvin tässä projektissa onnistutaan pääsemään maaliin eli kyllä minua kiinnostaa tulos. Olemme panostaneet markkinointiin kunnolla, joten uskon sen kantavan hedelmää, toteaa Tiilinen.