NOPEAT JA PIENET PAINOKSET

Luovat suunnittelijat ovat ihastuneet ranskalaisen MGI Meteor -digipainokoneen avaamiin mahdollisuuksiin, jotka täydentävät saumattomasti PPD:n offset-painotuotetarjoamaa. Kone painaa näyttävää jälkeä paperille kuin paperille – tai vaikkapa muoville. Iso arkkikoko ja laaja materiaalivalikoima mahdollistavat tarrat, julisteet, etiketit, kansiot ja eksoottisen muotoiset esitteet, joita ei perusdigikoneilla pystytä toteuttamaan. Kirsikkana kakussa on digitaalisuuden tuoma uusi mahdollisuus personointiin. Digipainamisella voidaan tehdä vastaanottajaa nimellä puhuttelevia suorapostituksia tai myymäläkohtaisesti räätälöityjä markkinointimateriaaleja. Personoinnin määrällä tai sarjojen koolla ei ole rajoja.

CASE Polar Electro-esitteet

Pieniä sarjoja, mutta suuria kuvia – digipainokoneella onnistuvat nekin. Harjoitustietokoneiden edelläkävijä Polarille painetut tulosteet koristavat tuotehyllyjen kylkiä tavarataloissa, supermarketeissa ja urheiluliikkeissä.

CASE Lasol-hyllypuhuja

Pitäisikö painaa muoville? Onnistuu!
Esimerkkinä toimii tuttuakin tutumman tuulilasinpesunesteen Lasolin muoviset hyllypuhujat, jotka keräävät huomiota marketin hyllyillä.

CASE Ahlsell-avainasiakaskortti

Pohjoismaiden suurin tekninen tukkukauppa Ahlsell teetti PPD:n digipainokoneella asiakaskortteja, joilla voi sujuvasti asioida Ahlsellin noutomyymälöissä. Jokaisessa kortissa on oma yksilöllinen viivakoodinsa ja asiakasnumero.

CASE Green Fortune –esite ja lomakkeisto

Yksityiskohtien huomioiminen antaa huolitellun ja tyylikkään vaikutelman.
Arkkitehtonisia viherseiniä suunnittelevalle ja valmistavalle
Green Fortunelle tehtiin 6-sivuinen vaakaformaatissa oleva esite, painettu kuori sekä käyntikortit – kaikki digikoneella.

CASE Green House Effect: Living Canvas -esite

Joskus aikataulutus tuntuu lähes mahdottomalta painotuotteiden valmistamiseen, mutta digipaino voi yllättää. Viherseinävalmistaja Green House Effect tarvitsi kahden päivän sisään tuhatmäärin esitteitä Habitare-messuille. Ongelma ratkaistiin tekemällä 500 digipainettua versiota sekä parin päivän viiveellä offsetillä loput 4500 esitettä. Aineiston suunnitteli ja valmisti designtoimisto Leroy.

Ajat ovat muuttuneet. Takavuosina pikapainatus tarkoitti offset-painatukseen verrattuna huonompaa painojälkeä erityisesti tasaisissa väripinnoissa ja hyvin suppeaa painopaperien valikoima. Moderni digipainomme painojälki ja paperivalikoima eivät juuri eroa offset-painokoneesta.

Milloin siis valitaan digipainokone? Ole huoletta, me teemme valinnan puolestasi, silloin kun on kiire, painosmäärä on sopivan kokoinen tai tarvitaan lukuisia erilaisia versioita, personointia tai osoitetiedot halutaan suoraan osaksi painotuotetta.

ppd-suoramainonta-osoitteellinen-kuoret-kutsut-320x250-2