ASIAKASLEHDET

ppd-enstotoday-ja-swan-tuoli-650x470-2330ppd-asiakaslehti-isku-people-ja-health-650x470-2134

Painotuote on tutuin olomuoto lehdelle, mutta PPD toteuttaa useimmiten asiakaslehden tuotantoa myös digitaalisen version – näköislehden verkkoon tai elävöitetyn näköislehden

PPD:n taustavoimina on kaksi merkittävää mediataloa, Keskisuomalainen Oyj ja Mediatalo ESA Oy, jotka toteuttavat lukuisia merkittäviä sanoma-, aikakaus-, kaupunki- ja asiakaslehtiä.

Asiakaslehtien toteuttamisessa läheisin kumppanimme Omnipress Oy on osa Keskisuomalainen-konsernin Aikakauslehtiryhmää.

PPD toteuttaa painavinta sisältömarkkinointia, asiakaslehtiä

PPD:n toteuttamat asiakaslehdet ovat useimmiten printtiä plus digiä, aivan yritysnimemme mukaisesti. Painamme vuodessa yli 100 erilaista ammatti-, järjestö- ja jäsenlehteä.

Saattaa ehkä yllättää, mutta paperilehden jälkeen mieluisin versio asiakaslehdestä on näköislehti verkkoon, jota luetaan paperilehden tapaan selailemalla aukeama tai sivu kerrallaan.

Toimittaminen ja julkaiseminen kannattaa pilkkoa eri kanaviin ja ajankohtiin. Paperilehden sisältöä kannattaa myös kierrättää, sillä hyvä juttu, kiinnostava tarina, tai tärkeä näkökulma ei ole kertakäyttöinen.

Panostamme lehtikuvan laatuun yhtä paljon kuin lehden painojälkeen. Kun harrastaa kuvaamista ja kuvankäsittelyä, löytää työkoneen ääressä tylsästäkin kuvasta uusia sävyjä ja luonnetta. Sellainen kaveri on PPD:n valokuvaspesialisti, prepress-operaattori Timo.

MIKSI DIGITAALINEN LEHTI PAINETUN YHTEYDESSÄ?

  • Ketterästi mukana
  • Digitaalinen painotuote kulkee helposti mukanasi ja toimii kaikilla älylaitteilla – ilman rypistymisvaaraa.
  • Kaikkea ei tarvitse lukea
  • Digitaalisen julkaisun sisällysluettelo ja sanahakumahdollisuus ovat käteviä silloin, kun haluat nopeasti etsiä tietoa – ilman että joudut selaamaan koko teoksen läpi.
  • Lukeminen ei jätä jälkiä
  • Omien muistiinpanojen tekeminen on usein luonteva tapa uuden oppimisessa ja omaksumisessa. Toisten muistiinpanoja ei ole kuitenkaan mukava lukea. Digitaalisessa julkaisussa kommentteja ja muistiinpanoja on helppo lisätä, muokata ja poistaa juuri niin kuin itsestä tuntuu.
  • Elävää sisältöä
  • Digitaalista julkaisua voidaan helposti elävöittää esimerkiksi videoilla, animaatioilla tai linkeillä, jotka herättävät tarinat vaikuttavalla tavalla henkiin.

Sisältömarkkinointi on nousussa. Siihen panostetaan yhä enemmän organisaatioiden omia ja ostettuja voimavaroja. Moni ei ehkä miellä perinteistä asiakaslehteä sisältömarkkinoinniksi ja sen tuotanto on pidetty usein erillisinä muusta markkinoinnista ja viestinnästä.

PPD auttaa nivomaan lehden toimitus- ja toteutus- ja julkaisuprosessit monikanavaiseksi kokonaisuudeksi, jossa hyödynnetään syntyvää sisältöä ajankohtaisena, digikanaviin soveltuvana ja vaikkapa videoilla elävöitettynä.

ppd-asiakaslehdet-erilaisia-sommiteltu-650x470-2015